22 de novembre 2005

La Viquipèdia
En relació a article de l'Alice, m'agradaria afegir alguns aspectes. D'entrada, dir que hi ha una versió catalana de la Viquipèdia, que no és tan extensa com altres versions (20.000 entrades), però que en tot cas, és en la nostra llengua i val la pena tenir-la en compte.
Per una altra banda, voldria fer referència a la notícia aperaguda a Vilaweb sobre la possibilitat que aquesta enciclopèdia s'edités en paper.
Pel que fa a la notícia en qüestió m'agradaria fer un comentari. D'entrada em sembla genial la idea de Jimmy Wales. El que no acabo de trobar tan bé és que vulgui passar un document digital al format analògic. Trobaria més sensat mantenir-lo en el format digital, com apunta l'article, en CDs o DVDs.
Per altra banda, el títol de l'article comporta confusió, ja que l'article no parla de fer-ne una edició escrita, sinó que a qualsevol lloc on hi hagi un ordinador sense connexió a internet es pugui accedir al contingut de la Viquipèdia per imprimir-lo, que és diferent. De fet, qualsevol de nosaltres pot tenir la Viquipèdia en paper...
A més, la versió catalana s'anomena Viquipèdia i no Wikipèdia... Tot plegat, em sembla un article força confús. Tot i que com he dit al principi, la idea em sembla molt bona: "tenir accés lliure a la suma del coneixement humà".